De service van Lexus
Een Lexus auto kopen is erg voordelig, omdat Lexus veel verschillende services aanbiedt. Lexus heeft bijvoorbeeld veel vakkundige monteurs voor groot of klein onderhoud. Ze hebben een online planner waarmee je snel en gemakkelijk een afspraak maakt.Lexus heeft ook een red carpet treatment. Dit houdt in dat je speciale service krijgt. Dit bestaat uit haal- en brengservice, je hoeft alleen maar de brandstof te betalen.
Verder krijg je vervangend vervoer, waarbij de eerste 100 kilometer gratis is en je alleen de brandstof betaalt. Afhankelijk van het type Lexus betaal je daarna een kilometervergoeding. Met de red carpet treatment kom je ook in aanstelling voor een vaste servicemonteur. Dit kan je aangeven bij je Lexus dealer. Tijdens deze treatment zorgt de Lexus dealer ervoor dat het interieur en het exterieur van je auto helemaal schoon is. Garantie en verzekeringen vallen ook onder de Lexus service. Ze hebben solide garanties, of het nu gaat over een nieuwe of gebruikte auto. Naast dit allemaal kunnen ze je ook helpen met het verzekeren van je auto. Ze hebben ook een mobiliteit service. Dit betekent dat ze je helpen als je onderweg pech krijgt. Ook krijg je in je auto een navigatie en Bluetooth. Lexus heeft ook een app voor op je telefoon die handig kan zijn.
Service in andere business
Een goede service is belangrijk om te hebben als autobedrijf, omdat het mensen meer redenen geeft om je auto te kopen. Het is dus een soort van verkoopmiddel.
Veel maken hier gebruik van en hebben dus hun eigen service. Zo een service is dus een win win situatie voor zowel de klant als het autobedrijf. De klant krijgt allemaal voordelige services en het autobedrijf verkoopt meer auto’s.
In andere Business wordt er ook gebruik gemaakt van dit soort verkooptrucjes. Als jij bijvoorbeeld een telefoon koopt kan je er een verzekering aan vastleggen en krijg je garantie. In Nederland krijg je altijd garantie als je iets koopt, omdat dat volgens de wet moet. In Nederland vinden we namelijk dat als je een product koopt dat je ervan uit moet kunnen gaan dat het een kwalitatief voldoende product is.
In andere landen is het niet verplicht.Als je iets goedkoop koopt en het gaat al na 10 minuten kapot heb je pech gehad, grote kans ook nog eens dat er geen of te weinig garantie op zit. Dit geldt ook voor duurdere producten dus. Vooral bij duurdere producten zit er vaak toch wel garantie op, omdat het gebruikt wordt als verkoopmiddel.